Informasjon ved opphold i hundepensjonatet

.

Levering og henting av hunder er mandag til søndag klokken 9-10 og 19-20

Butikken er åpen mandag til fredag i samme tidsrom

Ved levering ønsker vi at eier kommer inn uten hunden først.
Vi sjekker inn hunden i systemet og legger inn/oppdaterer informasjonen vi har lagret. Ta derfor med vaksinekortet når du kommer inn. Eventuelle viktige beskjeder i forhold til fôr, medisin etc ønsker vi at du oppgir mens vi sjekker inn.
Samtidig kan du også ta med det hunden har med av utstyr (se under). Når alt er oppdatert og hunden er sjekket inn, gjør vi opp for oppholdet og går ut for å møte hunden.

Hunden skal ved levering ikke vise tegn til sykdom samt være fri for utøy. Vi tar ikke i mot hunder med smittsomme sykdommer.

Når hunden er ute av bilen og vi har tatt over båndet er det beste at du som eier drar fra området med en gang.
Hundene liker å få snuse rundt på området ved mottak, og det er en fin anledning til å forlate oss. Ikke følg etter når vi går med hunden, stopp bilen for å se hunden i luftegården osv, da det gjør hunden mer oppmerksom på at du som eier drar.
Hunder lever i nuet og takler slike avskjeder svært godt, som regel bedre enn du som eier gjør.
Er du som eier urolig for hvordan hunden takler avskillelsen kan du be oss om å gi deg beskjed om hvordan det har gått etter du har dratt, så får du en sms :) 

Vi har gjennom årene sett at det å ta med barn ved levering og av hund på kennel kan skape forvirring for små barn, samtidig som det fører til mer styr og uro. Det beste for hund og barn er som regel å skilles hjemme, så kan vi heller sende et bilde til eier i løpet av de første dagene dersom barna ønsker å se at hunden har det fint på ferie.

Av utstyr trenger du bare å ta med det mest nødvendige : liggeplass med teppe/pledd e.l. som hunden liker å ligge på. Leker kan medbringes, men er som regel ikke av interesse for hunden.

IKKE ta med matskåler og ting du er redd for.
Mat- og vannskåler vaskes hyppig og vi har valgt å ha egne skåler av hensyn til hygiene.
Vi vasker skitne pledd og underlag på 60grader, og tar ikke ansvar om medbrakt utstyr ikke tåler dette.
Leker og utstyr som blir ødelagt under oppholdet kastes med mindre det er presisert ved levering at det ikke ønskes.


Hvorfor faste tider for levering og henting?

Vi får ofte henvendelser fra kunder som ønsker å levere utenom den oppsatte åpningtiden vår. Dette er i utgangspunktet ikke mulig, og det er flere årsaker for det:

  • I tidene for henting og levering er det alltid mer "liv og røre" siden det er eiere tilstede, folk i butikken og hunder som sjekker inn og ut. Dette har vi konsentrert på to faste tidspunkter for å gjøre kenneloppholdet minst mulig stressende for gjestene våre. Når det bare er oss som jobber tilstede finner hundene en helt annen ro, og vi kan utnytte tiden bedre til lufting, kos og stell. 

  • Midt på dagen (og sen kveld/natt) er det hviletid i kennelen. Da får hundene sin fred og ro, og slapper av på plassene sine mens radioen spiller i bakgrunnen. Denne hvilen er viktig, da vi i aktivitetstiden legger opp til både fysisk og mental aktivisering. Stress er en positiv ting så lenge den er kortvarig, men langvarig stress og avbrutt søvn/hvile er ikke bra. Det fører til mistrivsel og forringer kvaliteten av oppholdet. Det ønsker vi selvfølgelig ikke for våre gjester, og vet også at dere ikke ønsker det for deres egne hunder.

  • Vi som jobber på hundesenteret er også mennesker. Vi har egne hunder, rutiner og hverdagsliv. Det er familie og et sosialt liv som også skal tilpasses. Det vil si at vi kan ikke være tilgjengelig for dere 24/7, uansett hvor mye vi liker dere og hundene deres :-)
    Samtidig er hundesenteret et firma med andre oppgaver enn å være tilgjengelig for mottak/utlevering, da det skal luftes hunder i gård/på tur, fylles på varer, kjøre utkjøring og div administrativt. 

Så selv om vi har ALL forståelse for at det passer veldig mange av dere å levere/hente til en annen tid, håper vi dere har forståelse for at dette ikke alltid kan la seg gjøre. Alternativer er å levere/hente en dag før eller etter, eller kanskje noen av deres egne venner og bekjente kan være behjelpelige? 

I tilfeller hvor det gjelder lengre reiser, kollektivtransport e.l. gjør vi så godt vi kan å tilpasse om mulig, men det er ikke alltid vi kan garantere for andre tidspunkt lang tid i forveien. Det avhenger av om sammensetningen av hunder tåler avbrudd i rutinene, og at det er folk tilgjengelig til ønsket tid. Henting utenom faste tider skal alltid avtales, og vil faktureres et gebyr da det som forklart ovenfor innebærer merarbeid.

I god tid før oppholdet ønsker vi at du leser gjennom våre vilkår, etterfølges ikke disse kan vi velge å ikke ta i mot din hund

VILKÅR

Vaksinasjon

Hunder som skal på opphold ved Rana hundesenter SKAL ha et oppdatert vaksinasjonsprogram, dvs ikke lengre enn 1 år siden forrige vaksinasjon. Er du i tvil om din hund er innenfor reglementet må du gjerne ta kontakt med oss, eller forhøre deg med din veterinær. Vi tar ikke inn hunder som ikke har gyldig vaksinasjonsbevis/attest fra veterinær, eller er vaksinert i forhold til ovenstående betingelser. Vi står fritt til å avvise hunder som ikke har oppdatert vaksinasjon ved mottak.

 

Avbestilling

Avbestilling av opphold må skje senest en uke før ankomstdato, hvis ikke belastes kunden 50% av oppholdet og de bestilte tjenestenes totalsum. Ved avbestilling samme dag, eller ved manglende oppmøte, belastes kunden 100% av totalsum ved fakturering. Vi reduserer ikke pris på opphold hvor eier velger å hente sitt dyr før avtalt tid.

 

Priser

Alle priser er inkludert 25% mva. og gjelder per påbegynte dag. Det vil si at du betaler fra og med oppmøtedato, til og med hentedato. Det gis ikke rabatt ved sen levering eller tidlig henting. Har du flere enn tre hunder eller ønsker langvarig opphold gir vi deg gjerne et pristilbud ved forespørsel.

 

Betaling

Alle opphold betales med kort eller kontant ved levering av hunden. Gebyrer for avbestilling eller ikke oppmøte til bekreftet opphold betales kontant eller faktureres i etterkant.

 

Sykdom

Hunden skal ved innlevering ikke vise tegn til sykdom, være normalt ren og helt fri for utøy og parasitter. Vi tar ikke i mot hunder med smittsomme sykdommer. Hunder med ikke smittsomme sykdommer er normalt ikke noe problem, men dette kan gjerne avklares på forhånd.  Har hunden din allergi ønsker vi at du skriver en liste over hva den er allergisk mot når den leveres (til hvert opphold) slik at vi kan ta hensyn til dette ved fôring og utdeling av godbiter og snacks.

Dersom din hund blir syk eller skadet under oppholdet vil vi kontakte deg som eier umiddelbart. Om vi ikke får tak i deg og vurderer det slik at hunden trenger veterinærtilsyn, vil vi gjøre hva som er best for hunden.

Om veterinær skulle finne det nødvendig av dyrevernsmessige årsaker å avlive dyret vil også dette utføres, og belastes eier.

Rana Hundesenter fraskriver seg juridisk og økonomisk ansvar om dyret pådrar seg skade eller smittsom sykdom under oppholdet.

 

Eget utstyr og mat

Kunden kan selv medbringe eget fôr, leker eller annet utstyr dere mener kjæledyret har behov for. Vi gjør oppmerksom på at de som tar med personlige leker, tepper og utstyr til oppholdet gjør dette for egen regning og risiko. Ødelagte leker og utstyr erstattes ikke av Rana hundesenter. Det er heller ingen reduksjon i pris selv om eget fôr medbringes.

 

Aggressive hunder og unnvikende atferd

Rana hundesenter ønsker ikke å ta i mot hunder som viser unnvikende og/eller aggressiv atferd, verken mot andre hunder eller mennesker. Dersom vi opplever din hund som uegnet for oppholdet, vil du bli kontaktet og anmodet om å hente hunden snarest. Hvis personalet ved Rana hundesenter blir bitt og skadet av din hund, skal alle kostnader dekkes av hundeeier. 

Bur og lufting av hundene

Ved Rana hundesenter er både innendørs burrom samt utendørs luftegårder gjerdet inn med elementer og gjerder på 1,8m høyde. Din hund vil få tilbud om å løpe fritt i vår luftegård såfremt du kan garantere for at hunden ikke klatrer/hopper over gjerdet.

Dersom du ikke vil at din hund blir luftet sammen med andre hunder, er det viktig at du gir oss beskjed om dette, slik at vi kan ta hensyn til dette.

 

Løpetid

Tisper med løpetid kan tas i mot på avtale, mot et tillegg i prisen. Dersom en tispe får løpetid under oppholdet vil gebyret etterfaktureres fra den dagen løpetiden startet.

Sosiale medier

Dersom du ikke ønsker at din hund skal avbildes/filmes og deles på sosiale medier må du gi oss beskjed om dette ved booking og levering

Totalsum:
    Til kassen
    lagt til handlevogn